Freelancer’is ar agentūra: ką rinktis savo komunikacijai?

Pradedantieji versle dažnai mano, kad patys gali užsiimti ir komunikacija. Tačiau tiesiog gerai parašyti Facebook įrašą neužtenka. Socialiniuose tinkluose įrankiai verslui yra gerokai platesni nei mes naudojame asmeninėje paskyroje, todėl labai svarbu juos tinkamai išnaudoti. Tad ir verslo paskyros administravimą geriau patikėti tiems, kurie drąsiai nardo socialinių tinklų vandenyse. Tik čia svarbiausias klausimas – kas ir už kiek?

Per Facebook rinkodaros mokymus, išklausau ne vieną nusiskundimą, kad agentūrą samdyti yra brangu, o freelancer’iai nebūtinai yra patikimi. Manau, labai svarbu įvertinti ne tik komunikacijai ir reklamai skirtą biudžetą, bet ir galimus skirtumus tarp freelancer’io ir agentūros. Galbūt šis tekstas padės jums atsakyti į klausimą „Kas labiau tinka mano verslui?“

Pliusai samdant freelancer’į

Kaina
Paprastai freelancer’io paslaugos kainuos pigiau lyginant su tuo, kad agentūrai mokate ne už konkretaus darbuotojo laiką ar projektą. Agentūra neretai norės fiksuoto mokesčio už darbą arba laikotarpį (jei projektas ilgalaikis). Tuo tarpu, laisvai samdomas darbuotojas bus lankstesnis uždarbio klausimu su sąlyga, kad tai yra patyręs, savo darbą ir verslo etiką išmanantis žmogus.

Specializuotos paslaugos
Freelancer’is dirba tik gerai išmatuotame ir savo įgūdžius atitinkančiame lauke. Dirbant su vienu žmogumi matysime jo stilių ir jis atliks tik tai, ką moka geriausiai. Pavyzdžiui, jei tai yra socialinių tinklų administratorius, greičiausiai jis neatvyks pas jus daryti įvaizdinės fotosesijos ir pasikvies į pagalbą kitą profesionalą. Tai reiškia, kad jie yra geri savo srityje ir nereikėtų reikalauti žmogaus-orkestro (dažnai freelancer’is yra gabus keliose srityse, tačiau supraskite, kad vargiai įmanoma gerai daryti viską: užsiimti dizainu, fotografuoti, kurti ilgalaikę komunikaciją ir dar užsiimti duomenų analitika).

Lankstumas ir tiesioginis bendradarbiavimas
Darbus reikia pradėti šiandien? Norėtumėte susitikti po darbo valandų? Freelancer’is dažniau bus lankstus darbo laiko klausimais. Be to, visas darbo procesas bus greitesnis, nes jis užima ir darytojo, ir projektų vadovo vietą. Tai ypač aktualu, jei įvairios pagalbos reikia nuolat (ypač projekto pradžioje), tad su laisvai samdomu darbuotoju visuomet bendrausite tiesiogiai ir galėsite greitai spręsti visus kylančius klausimus tiesiog vieno skambučio metu. Agentūroje bendrausite su projekto vadovu, todėl visos pastabos bus dar kartą performuluojamos kūrybinei komandai.

Pliusai dirbant su agentūra

Profesionalumas
Agentūra prieš įdarbindama atlieka tam tikrą įgūdžių patikrinimą, tad net jei tai nėra patyręs profesionalas, jis atitinka agentūros keliamus lūkesčius. Dirbdami su agentūra būsite užtikrinti, kad su jūsų projektu dirbs visa komanda, suinteresuota siekti geriausio, o jums pristatomas galutinis rezultatas yra nušlifuotas iki blizgėjimo.

Problemų sprendimas
Ištikus bėdai arba dar vienam „gaisrui“, agentūroje tikrai pakaks žmogiškųjų išteklių jūsų problemai išspręsti. Be to, tai ypač aktualu jei žmogus, dirbantis su jūsų projektu suserga ar išvyksta atostogauti – galite būti užtikrinti, kad darbai nenutrūks, o ištikus krizei visuomet rasite pagalbos.

Ilgalaikis bendradarbiavimas
Su agentūra galite užmegzti ilgalaikius santykius, paremtus ne vien sutartimi. Jei jums priimtinas agentūros darbo stilius, struktūra ir gaunami rezultatai, tikėtina, kad ateityje kartu pasieksite dar daugiau. Ilgalaikėje perspektyvoje komanda, su kuria dirbsite taps jūsų verslo atstovais ir kažkam keičiantis tikrai lengvai padarys pakeitimus ar net patys pasiūlys lengvai pritaikomas naujoves.

—-
Bet kuriuo atveju, viską turite pradėti nuo savęs. Jei jūsų projektai dideli, greičiausiai reikės ne vieno žmogaus jiems valdyti. Jei turite labai konkrečias užduotis, juos atliks vienas, savo sritį išmanantis žmogus. Ir lygiai taip pat abu gali būti nepatikimi, brangūs ar neatitikti jūsų lūkesčių. Tad tiek vienu, tiek kitu atveju kalbėkitės, prašykite darbų pavyzdžių, klientų ir kompetencijų sąrašo. Nes komunikacijoje laimi ne tie, kurie gerai kalba, bet tie, kurie moka klausytis (kliento).