Kiek išleisti Facebook reklamai? 4 žingsnių instrukcija.

„Kiek pinigų skiriame Facebook reklamai?“ – turbūt labiausiai kliento ir Facebook administratoriaus vienas kitam permetinėjamas klausimas. Administratorius nori išgirsti, kiek klientas pasiruošęs skirti, o pastarasis nori žinoti, kiek išleisti mažiausiai, kad būtų pasiekti geri rezultatai.

Tiesą sakant, biudžeto dydis yra labai lengvai nusprendžiamas klausimas, kuomet yra atlikti visi paruošiamieji darbai. Štai keturi klausimai, į kuriuos paeiliui atsakę, lengvai suskaičiuosite reklamai reikalingą biudžetą:

1. Kuriuos rezultatus skaičiuosiu?

Turite atsakyti į klausimą, kokių išmatuojamų rezultatų aš tikiuosi iš Facebook. Ar noriu tiesioginių pardavimų el. parduotuvėje, ar užklausos formos užpildymų, ar apsilankymų svetainėje, o gal man užteks parodymų tinkamai auditorijai su maksimaliu jų įsitraukimu? Į šį klausimą skirtingai atsakys kiekvienas verslas – jei turite el. parduotuvę, žinoma, lauksite pardavimų. Jei prekiaujate produktais prekybos centruose ar išvis teikiate B2B paslaugas, greičiausiai skaičiuosite svetainės apsilankymus ar įvaizdinių žinučių pamatymus.

Pavyzdys: turite el. parduotuvę ir norite skaičiuoti tiesioginius pardavimus. Kadangi produktų kainos panašios, skaičiuosite pardavimų kiekį.

2. Kokio dydžio rezultatų tikiuosi?

Realūs lūkesčiai ateis su laiku – pradžioje užtektų pasižiūrėti į praeities rezultatus: ar galiu parduoti 10 produktų per mėnesį, ar 100? Ar man užtenka pasiekti 5 tūkst. labai siauros auditorijos vartotojų, ar orientuojuosi į Europos rinką ir pamatymus tikiuosi skaičiuoti milijonais? Tikslius lūkesčius įvertinsite vėliau, pirmuose žingsniuose užteks vadovautis sveiku protu ir nuojauta. Vieną rezultato įvykdymą vadinsime konversija.

Pavyzdys: Iš praeities žinome, kad per mėnesį įmanoma parduoti apie 50 produktų per mėnesį.

3. Kiek kainuoja vienas rezultatas?

Atlikite tyrimą ir apskaičiuokite vienos konversijos kainą. Paleiskite reklamą tokiai auditorijai, kuri, labai nesigilinant, atrodytų tinkamiausia jūsų produktui ir skaičiuokite, kiek kainuos 1000 pamatymų, 1 paspaudimas ar 1 pardavimas. Kadangi renkate statistinius duomenis, svarbu, kad paspaudimų ar pardavimų įvyktų pakankamai daug (bent keli šimtai apsilankymų svetainėje ar keliasdešimt pardavimų), kad galėtumėte patikimai įvertinti vienos konversijos kainą. Tam turėtų užtekti gerokai mažesnio biudžeto, nei jo skirsite mėnesiui ateityje. Jei visgi pardavinėjate labai brangias paslaugas ir pardavimus įvykdote tik kelis per mėnesį, turbūt reikėtų pasirinkti kitą matavimo būdą ir skaičiuoti, pavyzdžiui, apsilankymus svetainės kontaktų skiltyje, kurių įvyksta daugiau.

Pavyzdys: per testinį laiką, 5 dienas, investuojame 100€. (Žinoma, šis laikas ir suma priklauso nuo produkto kainos ir kiek užtrunka priimti sprendimą jį pirkti. Darome prielaidą, kad el. parduotuvėje pardavinėjame produktus iki 20€, kurie perkami spontaniškai, tad rezultatai matomi iškart). Išleidę 100€ suskaičiuojame, kad pardavėme 15 prekių. Taigi vidutiniškai vienos prekės pardavimas kainavo 6,67€.

4. Kiek išleisiu per mėnesį?

Žinodami, kiek kainuoja viena konversija ir kokius lūkesčius turime, mėnesinį biudžetą suskaičiuosime labai lengvai. Teisingų matuojamų rezultatų pasirinkimas ir lūkesčių išsikėlimas – patirties reikalaujantis darbas, kuriame turint net ir daug duomenų, neapibrėžtumo bus daug. Su tuo reikės susitaikyti. Tačiau atlikę šiuos 4 žingsnius, jausitės daug tvirčiau, o jei paslaugas teikiate klientui, jis jumis pasitikės daug labiau.

Pavyzdys: nusprendėme, kad per mėnesį norime parduoti 50 prekių, vienos jų pardavimas kainuoja 6,67€, taigi tikslams pasiekti į reklamą turėsime investuoti 333,5€/mėn.

Jei po žingsnio nr3 matote, kad konversijos kaina yra labai didelė (pavyzdžiui prekės pardavimo kaina gerokai viršija vienos prekės pelną), siūlome pagalvoti apie tai:

> Galbūt „tyrimo“ metu naudojote netinkamą auditoriją arba jiems rodomas įrašas buvo nekokybiškas? Nuo šių dviejų aspektų konversijos kaina gali priklausyti šimtais procentų. Nepasiduokite, išbandykite kitokius pasiūlymus ir kitas auditorijas. Taip pat atsiminkite, kad auditorijų formavimas yra nesibaigiantis procesas ir konversijos kaina, jūsų patirčiai augant, tik mažės.

> Svarbu tinkamai parinkti ir testinį biudžetą. Normalu būtų pradėti nuo 30% nuo prekės kainos, padaugintos mažiausiai iš 10 produktų.

> Facebook reklamos nauda yra ilgalaikė. Ypač jei pardavinėjate brangesnius produktus, gali būti, kad reklamos poveikis pasijus po kelių mėnesių, kai klientas bus pasirengęs pirkti prekę. Todėl po kelių dienų darbo išmatuoti rezultatai realybės neatspindės.

> Facebook reklama neša daug skirtingų rezultatų. Žinoma, kad mums svarbiausi yra pardavimai. Tačiau atsiminkite, kad ta pati reklama ir tiesiog didina žinomumą, ir formuoja reputaciją, ir kviečia fanus, ir vykdo srautą į svetainę (kurį paskui išnaudosite retargeting kampanijoms).

Todėl jei pirmasis bandymas lūkesčių neišpildė, nepasiduokite ir išbandykite keliskart. Tokiais principais vadovaudamiesi, klientams biudžetus rekomenduojame ir mes. Taip pat skaičiuojame ir mokymų reklamoms skirtus biudžetus. Žinoma, kad kiekvienam verslui šios taisyklės bus taikomos skirtingai, tačiau, tikiuosi, kad šie žingsniai leis atlikti bent apytikslius skaičiavimus.