Šis straipsnis bus įdomus tiems, kurie samdo socialinių tinklų administratorių, planuoja netrukus tokio ieškoti arba nori įsidarbinti patys. Realybė tokia, kad smulkiose ir vidutinio dydžio įmonėse už socialinių tinklų priežiūrą (o kartais ir už visą rinkodarą) būna atsakingas tik vienas žmogus. Į ką atsižvelgti jo ieškant? Kokius gebėjimus jis turėtų turėti? Ir ką daryti, jei manote, kad kažkurioje srityje esamas darbuotojas turėtų patobulėti? Po beveik 10 metų darbo socialinėje medijoje ir dviejų metų mokymų vedimo, išskirčiau tokias pagrindines savybes:

1. Naudojamų socialinių tinklų techninis išmanymas.

Pati akivaizdžiausia kompetencija. Turime iš anksto nusistatyti, kurie tinklai mums aktualūs dabar arba bus vėliau. Apie ateityje reikalingus įrankius galima mokytis darbo metu – skaitant tinklaraščius, žiūrint video įrašus ar apsilankant mokymuose. Svarbiausia – kompiuterinis raštingumas ir asmeninis naudojimasis tuo socialiniu tinklu. Būtų naivu tikėtis, kad žmogus, nenaudojantis Instagram jokiais asmeniniais tikslais, jame kokybiškai atstovaus ir prekės ženklą.

2. Darbas su vaizdu.

Šiuolaikinio skubančio žmogaus dėmesį galime užkabinti tik su geru vaizdu – nuotrauka, iliustracija, video, animacija. Nesvarbu, su kokiais biudžetais dirbate ir ar vaizdinį turinį gaminate patys, ar užsakinėjate iš dizainerių, už socialinių tinklų rinkodarą atsakingas žmogus privalo gebėti suformuluoti aiškią užduotį ir arba pagaminti turinį pats (nufotografuoti, pridėti tekstus ir kitus elementus, o gal net filmuoti ir montuoti – dažnai tam užtenka ir telefono) arba kritiškai įvertinti atliktą profesionalo darbą. Paprastas žinučių iliustracijas gali sumaketuoti ir pats administratorius. Tam yra nemažai puikių nemokamų programų, kurių net nereikia instaliuoti į kompiuterį (veikia naršyklėje). Fotografavimui neretai užteks ir kišenėje turimo telefono kameros – gerai kokybei daug svarbiau apšvietimas, kompozicija ir pati nuotraukos idėja, nei tūkstančiais eurų kainuojanti technika.

3. Darbas su tekstu.

Kai jau patraukiame vartotojo dėmesį vaizdu, jis paskirs laiko perskaityti Jūsų žinutę. Čia jau būtina parinkti teisingą toną, tekstą dažniausiai teks sutalpinti į kuo mažesnį simbolių kiekį (ypač jei kalbame apie reklamas), o žinutę perduoti aiškiai bei nedviprasmiškai. Nekalbu apie paprasčiausią higieną – taisyklingą rašybą ir skyrybą. Beje, ypatinga rašytojo supergalia – humoras. Ieškodami žmogaus, ją būtinai patikrinkite.

4. Reklamos veikimo principai.

Facebook’as, prie kiekvienos žinutės priklijavęs po mėlynąjį boost mygtuką, rinkodaros žmonėms padarė didelę meškos paslaugą. Maksimaliai padidinę reklamos prieinamumą, jie sumenkino šios plačios ir ypatingai daug žinių reikalaujančios disciplinos statusą. Geras reklamos administratorius gebės kelti realius ir verslui naudą nešančius tikslus, atrinkti teisingas auditorijas (ir žinos bent 10 visiškai skirtingų būdų, kaip jas surinkti), atsižvelgti į jų dydžius, gebės ištestuoti įvairius reklamos formatus ir, surinkęs daugybę duomenų, juos interpretuoti, suskaičiuoti jo atneštą naudą bei pateikti labai konkrečias įžvalgas, kaip ateityje siekti dar geresnių rezultatų. Taip pat geras reklamos specialistas nuolat skaitys specifinius tinklaraščius, nes čia naujienos pristatomos kas kelias savaites.

5. Tikslų kėlimas ir nuoseklus, planuotas darbas jų link.

Desertui specialiai palikau svarbiausią gebėjimą. Darbas socialiniuose tinkluose tik todėl, kad „ten yra visi“, yra paprasčiausias resursų švaistymas. Būtina gebėti aiškiai iškelti tikslus (išmatuotinus, tarnaujančius verslui, konkrečius ir su laiko apibrėžtumu), suplanuoti veiksmų planą ir gebėti labai aiškiai įvertinti rezultatus. Čia, beje, net ne žinių, o požiūrio klausimas. Dažniausiai nenoras planuotis ir matuoti rezultatų ateina iš tingumo ir bėgimo nuo „papildomų“ darbų. Todėl ieškodami žmogaus socialinių tinklų priežiūrai, paklauskite, kaip jis mato savo pirmąsias darbo dienas. Jei tarp pirmųjų darbų neįvardins ankstesnių rezultatų apžvelgimo ir ateities tikslų suderinimo su vadovu, informuokite, kad kandidatui „būtinai paskambinsite“. Kaip matote, socialinių tinklų rinkodaros specialistas turi būti tikras universalus karys. Pravedęs daugybę mokymų, galiu drąsiai patvirtinti: retas žmogus turi visus šiuos talentus vienu metu. Gera žinia yra ta, kad visus aukščiau išvardintus gebėjimus galima ugdyti: skaitant, žiūrint mokomuosius video, diskutuojant su kolegomis ar apsilankant tos siauros srities specialisto mokymuose. Todėl pridėsiu dar vieną savybę – žingeidumą. Organizuodami EduMint mokymus, juos sudarome būtent pagal šiuos gebėjimus: mokome atskirų socialinių tinklų veikimo, visą dieną skiriame teksto rašymui, dieną – dizainui ir taip pat visą dieną gilinamės į reklaminius įrankius. Linkiu visiems ieškantiems – darbdaviams ir darbuotojams – surasti vieniems kitus!

Ar tai Jums buvo naudinga? Kviečiame į Facebook rinkodaros mokymus: 6-instagram

Apie autorių

Domantas Širvinskas – EduMint bendraįkūrėjas ir agentūros Social Mint vadovas, su komunikacija internete dirbantis virš aštuonerių metų, Facebook rinkodaros mokantis daugiau nei metus. Analitinių sugebėjimų įgavo taikomosios fizikos studijose, o įkvėpimų semiasi keliaudamas po Aziją ir Pietų Ameriką. Dirbo su tokiais prekės ženklais kaip Pieno Žvaigždės, Skrendu.lt, Nescafe Dolce Gusto, MTV Baltics.
Daugiau

Artimiausi vadovo mokymai

Mokymų pavadinimas Trukmė Vieta Mokymų pradžia
Facebook rinkodaros pagrindai8 ak. val.Vilnius16/05/2017
Facebook praktinis seminaras8 ak. val.Vilnius02/06/2017
Facebook pagrindai Kaune8 ak. val.17/05/2017
Facebook pagrindai Klaipėdoje8 ak. val.24/05/2017