Vis išgirstu iš klausimą: „Ar Facebook tinklas – atgyvena? Gal verta iš jo trauktis ir rinkodarai naudoti kitus socialinius tinklus?“. Pažiūrėkime, kaip atrodo Lietuvos socialinių tinklų situacija: Tyrimas: Kantar TNS, išplatintas 2019 balandį apie 2018-ųjų duomenis

Taigi nuo visų socialinius tinklus Lietuvoje naudojančių žmonių, beveik absoliuti dauguma (96%) naudojasi Facebook’u. Jauni žmonės, žinoma, socialiniuose tinkluose laiką leidžia aktyviausiai: Gavęs progą susitikti su jaunimu, visada pasiteirauju, kokiais tinklais ir kokiais tikslais naudojasi. įžvalgos dažniausiai būna tokios:
> Pagrindinė terpė bendrauti su draugais, palaikyti ryšius, dalintis istorijomis – Instagram.
> Snapchat – jaunesnių žmonių tinklas, labiausiai mėgstamas dėl to, kad juo siųstos žinutės pranyksta po peržiūros.
> Facebook naudojamas, tačiau labiau reikalams – palaikyti ryšius su klasiokais, mokytojais, grupiokais ir dėstytojais, dalintis medžiaga, namų darbais, galbūt bendrauti su giminėmis.

Jauniems žmonėms Facebook’as tampa rimtuoju socialiniu tinklu (panašiai kaip suaugusiems – LinkedIn’as), kur jie gali būti matomi tėvų ir mokytojų, taigi, bendravimui su draugais renkasi Instagram’ą ar kitus kanalus.
Taigi jei norite pasiekti jaunuolius tuo metu, kai jie linksminasi su draugais, tikrai verta koncentruotis į Instagram’ą. Ten aplinka išties laisvesnė. Tačiau jei jaunimu neapsiribojate ir norite plačios arba netgi brandesnės auditorijos – Facebook’as jums puikiai tinka. Jaunimas iš ten irgi niekur nepabėgs.

Panašu, kad verslas šiam tinklui irgi skiria didžiausią dėmesį. Unboxed atliktas tyrimas rodo, kad 75% verslo atstovų būtent Facebook tinklui skiria 80% marketingo biudžeto.

Kitas svarbus aspektas – Facebook’as irgi keičiasi. Anksčiau buvęs miesto aikšte, kur visi garsiai kalba visiems, dabar nori stiprinti asmeninį arba bendruomenių ryšį. Stiprės Messenger’is, atsiras daugybė patogių funkcijų (kaip kad tiesioginiai mokėjimai), tikrai bus vystomos Grupės tam, kad bendrauti su artimiausiais bičiuliais, klasiokais ar giminaičiais būtų dar paprasčiau ir smagiau.

Facebook’as – plačiausią įrankių, reklamos ir analizės arsenalą turintis tinklas. Jis tampa interneto sinonimu ir kuo toliau, tuo daugiau turi reikšmės kasdieniame gyvenime – mes čia jau bendraujame su verslu, pateikiame užsakymus, sprendžiame problemas, atsiliepimų skiltis padeda nuspręsti, kuo pasitikėti ir net pateikiame CV būsimiems darbdaviams. Netrukus FB tinkle užsirašinėsime pas kirpėjus ir kitus meistrus (jau veikianti, bet dar nepopuliari funkcija), per Messenger mokėsime už paslaugas ir atliksime daugybę kitų kasdienių užduočių. Normalu, kad žmonės ieško alternatyvų tam tikriems savo poreikiams tenkinti (jaunimas pramogauti bėga į Instagram, o suaugusieji apie verslą bendrauja LinkedIn’e), tačiau absoliuti dauguma naudojasi ir Facebook’u. Taigi geriausia taktika – naudoti įvairių tinklų kombinaciją, išnaudojant kiekvieno iš jų stiprybes.

Apie autorių

Domantas Širvinskas – EduMint bendraįkūrėjas ir agentūros Social Mint vadovas, su komunikacija internete dirbantis virš aštuonerių metų, Facebook rinkodaros mokantis daugiau nei metus. Analitinių sugebėjimų įgavo taikomosios fizikos studijose, o įkvėpimų semiasi keliaudamas po Aziją ir Pietų Ameriką. Dirbo su tokiais prekės ženklais kaip Pieno Žvaigždės, Skrendu.lt, Nescafe Dolce Gusto, MTV Baltics. Daugiau