Mūsų puslapių sekėjai yra stipriai išlepę. Vidutinis vartotojas dėmesį sugeba išlaikyti vos kelias sekundes ir yra nuolat džiuginamas influencerių, vlogerių ir kitų dedikuotų turinio kūrėjų siūlomomis nuotraukomis ar video klipais. Prekės ženklams tenka neatsilikti, kurti kokybišką, unikalų ir nuoširdų turinį patiems. Žinoma, galite kaskart samdytis profesionalų fotografą, tačiau tai kainuoja daug. Paprastas fotosesijas ar trumpus klipus galite pagaminti ir patys – tereikia naujesnio modelio telefono su kamera ir šiek tiek įgūdžių. Dalinamės keliomis idėjomis, kaip savo foto-video turinį pakylėti į aukštesnį lygį:

Įpraskite fotografuoti ir filmuoti vertikaliai

85% Lietuvos Facebook vartotojų telefoną (laikomą vertikaliai!) naudoja kaip pirminį įrenginį naršyti socialinius tinklus. Telefono ekrane atvaizdavus horizontalų turinį, jis užims labai nedidelį ekrano plotą, bus matyti kiti blaškantys postai, mūsų vaizdo detalės taps sunkiai įžiūrimos. Gaminkite vertikalų turinį, o jei dar nedrąsu – bent jau kvadratinio formato – jis puikiai atrodys ir vertikaliame telefone, ir horizontaliame kompiuterio ekrane.

Turinys turi būti lengvai vartojamas

Atminkite, kad žmonės socialinius tinklus scroll’ina dideliu greičiu, yra lengvai išblaškomi. Todėl nuotraukos turėtų būti paprastos, kontrastingos, neperkrautos detalėmis, su vienu ryškiu dėmesio centru. Atkreipkite dėmesį, kaip fotografuoja influenceriai: vienspalviai ryškūs fonai, vienas (max du) žmogus. Jei fonas turiningas – dažniausiai išplaukęs (portrait efektas telefonuose). Jei ruošiate video medžiagą, per pirmas jos sekundes išsimeskite pagrindinį kozirį – jis privers žmones klipą pažiūrėti ilgiau, nes iškart sudominsite. Facebook’as ne be reikalo video peržiūrą skaičiuoja nuo 3-ios sekundės – per tiek laiko dėl nesusidomėjimo atkrenta dauguma žiūrovų.


Ieškokite gyvenimiškų situacijų

Visada galvokite apie tai, kokiame kontekste jūsų produktas bus rodomas. Vėlgi, siužetams ir situacijoms idėjų ieškokite tarp influencerių – jie įvairius produktus kasdienėse situacijose turi atvaizduoti kasdien. Visada įtraukite žmogų – taip nuotraukos bus gyvesnės, o vartotojams žmogus visada įdomesnis už produktą. Jei neturite modelio, o reikia nufotografuoti produktą, jį bent jau paimkite į savo ranką. Jau ir tai stipriai pagyvins kadrą.

Fotografuokite daug, o publikuokite, kai jausitės gerai

Vesdami vidinius mokymus, dalyvius visada skatiname vieni kitus fotografuoti. Jie dažniausiai to nenori, nes nėra įpratę, galvoja, kad patys atrodo nuotraukose negražiai arba kad sugėdins kolegą jį nufotografavę nevykusiai. Tačiau tai nėra tiesa – šiek tiek paeksperimentavus ir paskaičius kelis patarimus internete (arba apsilankius mūsų Fotografijos dirbtuvėse :) ), galite padaryti puikias nuotraukas. Taigi paslaptis – eksperimentuoti ir mokytis iš savo klaidų. Fotografuokite daug – juostelė juk nekainuoja. O dalinkitės tik tomis nuotraukomis, kurios, jaučiate, pavyko.

Žmonių fotografija = 70% psichologo darbo ir tik 30% fotografo

Visi žmonės yra gražūs. Tik prieš kamerą mes įsitempiame, išsigąstame ir dėl to dažnai pradedame atrodyti nenatūraliai, taigi ir mažiau gražiai. Fotografo darbas – priversti savo modelį atsipalaiduoti, išbandyti kuo daugiau lokacijų, rakursų, emocijų. Dažnai terapijos seansas prasideda ties klausimu „ar galiu tave nufotografuoti?“ – nuo senų laikų dažnas jaučiasi nefotogeniškas (nors tiesiog turėjo daug patirčių su nevykusiais fotografais, kurie neatliko savo darbo), taigi savo komandos narius tenka įkalbinėti, manipuliuoti, rodyti kitų žmonių nuotraukas, o gal net nufotografuoti slapčia ir parodyti, kad, hey, esi puikus modelis, kai nejauti baimės! Besirengdami fotografuoti žmones, suplanuokite daug papildomo laiko ir į fotosesiją patys ateikite nusiteikę puikiai – gerą nuotaiką perduosite visiems aplink.


Efektingai nuotraukai nėra būtina profesionali kamera. Žinoma, kad gera optika, rankiniai nustatymai ir daugiametė patirtis leidžia pasiekti daug efektingesnių rezultatų, tačiau tai neturėtų būti trukdis naudoti savo telefono kamerą. Prie pakankamo apšvietimo su telefonu galime padaryti puikių kadrų, kurie pritrauks daugybės sekėjų dėmesį. Svarbiausia – kūrybiškos idėjos ir vos kelių triukų žinojimas. Domėkitės, žiūrėkite daug YouTube instrukcijų arba aplankykite mūsų Fotografijos dirbtuves.

Apie autorių

Petras Skukauskas – profesionalus vaizdo režisierius su 12 metų patirtimi. Baigęs Foto-video studijas Lietuvoje ir JAV, dalinasi savo praktine patirtimi ir puikiai išmano kokia yra gražaus kadro paslaptis.
Daugiau