Rinkodara didžiųjų influencerių kanaluose yra problematiška: ir dėl kainos, ir dėl masinio vartojimo. Būtent dėl didelio auditorijos skaičiaus, jais pasitikima mažiau. Todėl nišiniai prekės ženklai turėtų atkreipti dėmesį į mikro-influnecerius. Jie mažai žinomi visiems, bet puikiai pažįstami tiems, kuriuos norite pasiekti.

Kas yra mikro-influenceriai?

Nepaisant to, kad influencerių skirstymas pagal populiarumą yra pakankamai subjektyvus ir priklausantis nuo rinkos, abstrakčiai būtų galima apibrėžti, kad tai žmogus, turintis ne mažiau 1000 ir ne daugiau kaip 100 tūkst. sekėjų. Vakarų rinkose skaičiai šiek tiek didesni – nuo 10 tūkst. iki 500 tūkst. sekėjų. 

Pagrindinis mikro-influencerių (kokybinis) išskirtinumas – nišinės auditorijos ir glaudus ryšys su savo sekėjais. Tai reiškia, kad jie ne tik noriai dalijasi savo gyvenimu ar veikla, bet ir mielai atsako į užduodamus klausimus, skatina diskusijas ir patys jose dalyvauja ar kitaip bendrauja su savo auditorija.

Mikro-influencerių galima rasti beveik visuose sektoriuose: nuo maisto gamybos ar sveiko gyvenimo būdo iki labiau specifinių – architektūros ar vaizduojamojo meno. 

Kaip mikro-influenceriai gali padėti prekės ženklams?

Žmonės jau įprato prie socialinių tinklų ir nuolat brukamos reklamos, tad jie ieško išskirtinio turinio. Todėl labai svarbu pasakoti istoriją. Būtent per savo istoriją, mikro-influenceris kuria ryšį su savo auditorija. Ir jei toks žmogus sutiks pasidalinti ir jūsų prekės ženklo istorija ar patirtimi, jo sekėjai tiktai tai pamatys ir greičiausiai atkreips dėmesį. 

Mikro-influenceriai jau turi suformavę savo auditoriją, kuri jais pasitiki. Tad jų tikslas nebus aklai parduoti, nes jie kuria autentišką turinį ir jei negalėsite pasiūlyti autentiškos prekės ar paslaugos, kuri organiškai įsilietų į tokio nuomonės formuotojo kasdienybę – jums ne pakeliui. 

Be to, remiantis marketingo kompanijos „Markerly“ tyrimo duomenimis, net mažiau nei tūkstantį sekėjų turintis vartotojai turi didesnį reitingą (angl., like rate) nei daugiatūkstantinę sekėjų minią turinčios įžymybės. 

Kaip rasti tinkantį mikro-influencerį?

Jei turite prekinį ženklą, kuriam ieškote mikr-influencerio, pirmiausia atidžiai peržiūrėkite savo sekėjus – greičiausiai jų tarpe rasite vieną kitą žmogų, su kuriuo norėtumėte bendradarbiauti. Be to, tai reiškia, kad jūsų prekės ženklas jam jau bus pažįstamas ir nereikės ilgai trukti pasakojant apie save ar savo veiklą. 

Jei norite dirbti su daugiau mikro-influencerių, teks pasiraityti rankoves ir kibti į paiešką. Čia jums gali padėti grotažymės (hashtag’ai) socialiniuose tinkluose arba raktiniai žodžiai paieškos sistemose. Radę jus dominančius profilius, nepasiduokite pirmam susižavėjimui, pamatę turimų sekėjų skaičiaus ar vizualiai gražų turinį, atkreipkite dėmesį ir į įrašus po nuotraukomis, komentarus, stories – įvertinkite, kaip žmogus bendrauja ir ar jums tai yra priimtina. 

Taip pat vienas geriausių būdų būti pastebėtiems tų, su kuriais norėtumėte bendradarbiauti – sekti juos ir parodyti, kad vertinate jų turinį, like’indami ar komenduodami patikusius įrašus, įsitraukimas į diskusijas. 

Kaip dirbti su mikro-influenceriais? 

Yra keletas būdų, kaip galite bendradarbiauti su mikro-influenceriais. Svarbiausia jau pačioje pradžioje išsiaiškinti keliamus lūkesčius, galimybes ir darbo kartu strategiją.

Pavyzdžiui, mikro-influenceris gali perimti jūsų Instagram paskyrą nustatytam laikotarpiui. Arba galite nusiųsti savo produktų pavyzdžių, pakviesti išbandyti savo paslaugas ir leisti pačiam mikro-influenceriui susidaryti įspūdį, padaryti nuotraukų, sukurti video blog’ą ar tinklaraščio įrašą. Svarbiausia, kad viskas vyktų organiškai, nes būtent toks turinys paskatins sekėjus įsitraukti. 

Svarbu suvokti, kad nors mikro-influenceriai generuoja didžiausią įsitraukimą, tačiau reikia didelių laiko resursų jų paskyrų administravimui. 

Kaip išmatuoti kampanijos sėkmę? 

Pirmiausia, nesunkiai pastebėsite didėjantį savo sekėjų skaičių vos mikro-influenceriai pasidalins įrašu apie jus ir jūsų produktą/paslaugą. Taip pat dažnai taikoma praktika influenceriui suteikti specialų nuolaidos kodą, kurį naudodami jo sekėjai gali įsigyti jūsų produktą ar paslaugą pigiau. Pagal tai taip pat nesunkiai išmatuosite, kiek pradavimų padaryta, naudojant specialų kodą. 

Priklausomai nuo jūsų išsikeltų tikslų ir susitarus dėl bendradarbiavimo sąlygų, galite paprašyti pateikti pasiekiamumo ir įsitraukimo rodiklius po įrašais apie jūsų prekinį ženklą. Tai reiškia, kad, pavyzdžiui, kiekvieną mėnesį arba po kampanijos laikotarpio, mikro-influenceris pateiks jums ataskaitą, kurioje matysite realius skaičius. 

Jums gali būti naudingi šie mokymai:

Apie autorių

Lauryna Tamošaitytė – influencerių rinkodaros specialistė, visą savo patirtį sukaupusi didžiausioje Lietuvoje influencerių marketingo agentūroje Unboxed. Influencerių rinkodarą išnaršiusi iki kauliukų, su nuomonės lyderiais dirbusi 8 rinkose su įvairiausių industrijų prekiniais ženklais – nuo mados, kosmetikos, higienos reikmenų iki kelionių influencerių ir paslaugų.
Daugiau