Pirmąkart Lietuvoje pranešimą skaitė Facebook delegacija – juos prisikvietė konferencija Switch. Ačiū už tai!

Antrasis pranešimas labiau pristatė reklaminius Feisbuko produktus, kurie daugiau-mažiau jau aprašyti Facebook Business naujienų skiltyje. O štai pirmasis, skaitytas Centrinės ir Rytų Europos bei Rusijos regiono pardavimų vadovės, turėjo keletą įdomių idėjų, kuriomis mielai pasidalinsiu su pranešimo negirdėjusiais:

Kokios komunikacijos žmonės tikisi?

  1. Greitos (immediate). Vartotojai visko nori čia ir dabar. Didžioji dalis jų patirčių persikėlusios į telefonus, todėl vyksta laukiant eilėje, prie perėjos ar nuobodžiame susitikime. 30% pirkimų daromi telefonu. Privalome būti operatyvūs, patogūs ir pilnai pritaikyti mobiliems įrenginiams.
  2. Išraiškingos (espressive). Turinys privalo būti vizualus. Žmonių smegenys sukurtos įsisavinti vaizdinį, o ne tekstinį turinį. Jį suprantame ne tik sparčiau, net ir daug giliau, įvairesniais aspektais, susiejame su prisiminimais, emocijomis. Todėl Facebook ne tik skatina kiekvieną žinutę iliustruoti kuo kokybiškesnėmis iliustracijomis, nuotraukomis ar video, bet ir į Messeger susirašinėjimų programėlę diegia įvairias emocijų piktogramas ir animacijas.
  3. Jaudinančios, įtraukiančios (immersive). Vartotojas nenori būti tik stebėtojas. Jis nori tyrinėti, turėti kontrolę, kuo labiau pajusti mūsų perduodamą žinią ar emociją. Todėl Facebook kuria virtualios realybės funkcijas. Ne tik sudėtingas, reikalaujančias laiko ir pastangų (kaip virtualios realybės akiniai, kuriuos reikia įjungti, užsidėti), bet ir paprastas, patiriamas naujienų sraute – kai 360° nuotraukas ar video galime apžiūrėti sukiodami savo telefoną.

Telefono ekranas – didesnis už televizorių

Na, ne tiesiogiai. Vartotojas didelį TV ar stacionaraus kompiuterio ekraną stebi iš toli. Todėl mūsų smegenys jį vistiek suvokia kaip mažą. Telefoną, tuo tarpu, laikome arti savęs ir todėl net mažame jo ekrane įžiūrime smulkias detales ir suvokiame kaip didelį. Dėl artimesnio atstumo, telefonas leidžia daug labiau į jį susikoncentruoti. TV ekraną matome su daugybe konteksto – namų aplinka, šuniukais, kačiukais ir kitais dėmesio prašytojais. Įsijautę į telefoną, aplinkos beveik nebematome ir jame rodomą turinį suvartojame daug kokybiškiau.

Facebook ambicijos

Feisbukas papasakojo ir apie savo planus. Taigi artimiausius trejus metus daugiausiai dėmesio bus skiriama dabar egzistuojančiai Facebook bendruomenei. Per ateinančius penkerius – inovatyvioms paslaugoms. Dauguma jų bus tos, kurias mes jau žinome – Instagram, WhatsApp, Facebook Groups, Facebook Events ir t.t. Žinoma, jos visos pasiliks svarbia Facebook dalimi, tačiau po kelerių metų turėtume tikėtis daugiau dėmesio joms. Ir ilgasis, 10-ies metų planas – vystyti fundamentalius pokyčius pasaulyje lemsiančias technologijas. Tokias kaip Internet.org iniciatyvą suteikti interneto prieigą mažai technologiškai išsivysčiusiuose regionuose ir virtualiosios bei papildytos realybių tobulinimui.

Ką galime pasiimti iš šio pranešimo dabar pat? Ogi dar kartą peržiūrėti savo reklamose ir komunikacijoje naudojamus paveikslus. Pasirūpinti, kad jie būtų dar aiškesni, emocingesni, pasakojantys istoriją. Peržiūrėti biudžetą ir galbūt dalį jo skirti sukurti trumpą, bet įtraukiantį video klipą. Arba bent jau kūrybingą produktų fotosesiją.

Sėkmės!

Apie autorių

Domantas Širvinskas – EduMint bendraįkūrėjas ir agentūros Social Mint vadovas, su komunikacija internete dirbantis virš aštuonerių metų, Facebook rinkodaros mokantis daugiau nei metus. Analitinių sugebėjimų įgavo taikomosios fizikos studijose, o įkvėpimų semiasi keliaudamas po Aziją ir Pietų Ameriką. Dirbo su tokiais prekės ženklais kaip Pieno Žvaigždės, Skrendu.lt, Nescafe Dolce Gusto, MTV Baltics.
Daugiau

Artimiausi vadovo mokymai

Mokymų pavadinimas Trukmė Vieta Mokymų pradžia
Facebook rinkodaros pagrindai8 ak. val.Vilnius19/09/2017
Facebook praktinis seminaras8 ak. val.Vilnius05/10/2017