Nėra nieko blogiau už kasdienį prisėdimą prie tuščio Facebook ar Instagram įrašo lango ir bandymo „išgimdyti“ dar vieną postą. Turinys socialiniams tinklams privalo būti planuojamas kaip ir kiekviena kita komunikacijos rūšis. Noriu pasidalinti keliais principais, kuriuos taikome savo komandoje:

1. Planuokite mėnesiui į priekį

Arba kitu Jūsų verslui aktualiu intervalu. Tačiau jis turėtų būti pastovus ir pakankamai ilgas. Tokiu būdu galėsite „atsitraukti“, pamatyti bendrą žinučių plano vaizdą, įsivertinti, ar kalbate apie visas svarbias temas proporcingai. Turinį kuriant spontaniškai, labai lengvai galite užsikalbėti tik apie aktualiausius dalykus, kurie Jums nerimą kelia kasdien, tačiau tai nebūtinai yra vienintelis strateginis komunikacijos tikslas. Tik planuodami turinį į priekį, tinkamomis proporcijomis įgyvendinsite strateginius tikslus.

2. Planuokite kategorijomis

Pirmas planavimo žingsnis – principinis planas. Jei turite svarbių naujienų, sudėkite jų esmines žinutes (dar ne publikavimui skirtus tekstus) į atskirą kategorijoms ar rubrikoms skirtą plano stulpelį. Jei planuojate renginį, išdėliokite, kokia tvarka pristatinėsite žvaigždes, antraeilius atlikėjus, lokaciją, prisiminsite ankstesnius renginius, įtrauksite auditoriją. Jei vykdote higieninę/palaikomąją komunikaciją, rubrikas galite pririšti prie savaitės dienos: pirmadieniais pasakojame apie produkto savybę, antradieniais – apie komandos narį, trečiadieniais dalinamės patarimu ir t.t.

3. Tobulas scenarijus – iš anksto parašytos žinutės ir sukurtos iliustracijos

Mūsų komandos siekiamybė – kiekvieno mėnesio pirmąją dieną pradėti su visomis to mėnesio žinutėmis ne tik parašytomis, pagamintomis iliustracijomis, visu tuo patvirtintu su klientu ir galų gale sukeltais į kalendorių, kad šie išsipublikuotų tinkamu laiku. Žinoma, kad ne visą turinį galime nusimatyti į priekį, tačiau tas, kuris gali būti sukurtas iš anksto, neturėtų būti atidėliojamas iki paskutinės minutės. Tokiu būdu ir mes, ir vadovas neturėsime staigmenų. Blogiausias scenarijus – kai klientas žinutę pirmąkart pamato ant savo puslapio sienos ir turi jai kritikos.

4. Žinutes sukelkite į Facebook kalendorių

Kai turite su klientu patvirtintą turinį, jį visą galite drąsiai kelti į kalendorių („schedule“ funkcija) ir dėl jo nebesijaudinti. Tai leidžia ne tik sumažinti streso kiekį, bet ir taupyti laiką, kasdien nesiblaškant dėl tinkamu laiku publikuojamo turinio. Ką kalbėti apie galimybę išvažiuoti atostogauti :)

5. Naudokite Google Spreadsheets

Google Spreadsheets – geriausias mūsų draugas. Internete galima rasti įvairių turinio planavimo įrankių, juos reikėtų pasirinkti pagal skonį. Tačiau mes Google Spreadsheets vertiname už jo universalumą, stabilų veikimą, patogius komandinio darbo įrankius ir, kas nuostabiausia – galimybę kolegos atliekamas korekcijas matyti realiu laiku.

Planavimas leidžia ir sukurti geresnį turinį, ir sutaupyti daugybę laiko. Kviečiame išbandyti tai savo komunikacijoje. Norime su Jumis pasidalinti dokumento šablonu, kurį planavimui naudojame mes. Tai Google Docs failas – jį galite atsisiųsti arba tiesiog išsaugoti į savo gDocs paskyrą ir naudoti planavimui.
>>> ATIDARYTI PLANAVIMO ŠABLONĄ <<<

Apie autorių

Domantas Širvinskas – EduMint bendraįkūrėjas ir agentūros Social Mint vadovas, su komunikacija internete dirbantis virš aštuonerių metų, Facebook rinkodaros mokantis daugiau nei metus. Analitinių sugebėjimų įgavo taikomosios fizikos studijose, o įkvėpimų semiasi keliaudamas po Aziją ir Pietų Ameriką. Dirbo su tokiais prekės ženklais kaip Pieno Žvaigždės, Skrendu.lt, Nescafe Dolce Gusto, MTV Baltics. Daugiau