Teigiamo darbdavio įvaizdžio nesukursi nei per mėnesį, nei per naktį, tačiau viena diena gali tapti geru atspindžiu, ko iš tiesų verta esama įmonės, kaip darbdavio, reputacija. Universitetų rengiamose karjeros dienose dalyvaujančios bendrovės turi gerą progą pasitikrinti savo kuriamo darbdavio įvaizdžio patrauklumą potencialių būsimųjų darbuotojų auditorijoje. Kai padaryti visi namų darbai ir pasiruošta vienai iš patrauklesnių „talentų medžiojimo“ formų, svarbu prisiminti, jog versle būtina matuoti net dalyvavimo karjeros dienose efektyvumą.

 
Darbdavio įvaizdžio specialistai pataria atkreipti dėmesį į 7 faktorius, padėsiančius įsivertinti dalyvavimo talentų pritraukimo – universitetų karjeros dienose – naudingumą.
 

Kaip aktyviai jūsų bendrovės stendo ieško studentai.

Ar jums tenka kviesti ir raginti prieiti prie stendo, ar studentai patys aktyviai ieško ir domisi bendrove, taip pat yra vienas iš elementų, parodančių įmonės darbdavio įvaizdžio realų įvertinimą. Jei iki karjeros mugės ne mažiau kaip pusmetį iš peties padirbėta skleidžiant žinias ir formuojant viešąją nuomonę, tuomet tuščio stendo bijoti neteks.
 

Paliekamų ar užpildomų CV skaičius.

Net ir tos bendrovės, kurios savo dalyvavimą aukštųjų mokyklų karjeros mugėse bando pateikti tik kaip įvaizdžio kūrimo priemonę, vis tiek slapta viliasi, jog sulauks tiek studentų susidomėjimo būsimomis darbo perspektyvomis, tiek realių gyvenimo aprašymų, iš kurių bus galima vėliau atrinkinėti potencialius kandidatus. Darbdavio įvaizdžio tyrimai rodo, jog po karjeros mugės padidėjusio CV srauto galima tikėtis dar kone pusę metų.
 

Klausimai apie konkrečias darbo galimybes ir pozicijas.

Atkreipkite dėmesį ne tik į užduodamų klausimų kiekį, bet ir į kokybę: ar studentai klausinėja, kokios galimybės įsidarbinti, ką galima dirbti, kokios specialybės reikalingos, ar klausinėja apie karjeros augimo galimybe, darbo funkcijas, organizacijos kultūrą ir pan. Iš šių klausimų galima pasidaryti gana išsamų vaizdą, kokią informaciją ir nuomonę apie jūsų bendrovę turi aukštųjų mokyklų studentai.
 

Esamų darbuotojų įsitraukimas.

Kaip noriai ir iniciatyviai esami darbuotojai įsitraukia į pasirengimo karjeros mugei veiklas, taip pat yra ir vienas iš organizacijos kultūros atspindžių. Motyvuoti ir lojalūs darbuotojai – geriausi įmonės ambasadoriai kuriant patrauklų darbdavio įvaizdį.
 

Potencialių kandidatų pažinimas.

Gana dažnai, ieškodami darbuotojų, personalo vadybininkai jau būna iš anksto apsibrėžę, kokie kandidatai juos gali sudominti: koks būtinas išsilavinimas, vertybės, patirtis, kompetencijos ir pan. Karjeros mugės yra gera vieta patikrinti, ar iš tiesų potencialūs kandidatai atitinka nusistatytus profilius, taip pat tai unikali galimybė sutikti netradicines ir išskirtines asmenybes, kurios galbūt sulaužys įsišaknijusius stereotipus apie tai, kokių talentų reikia jūsų bendrovei.
 

Konkurentų darbo rinkoje analizė.

Neretas atvejis, kai ieškant talentų tenka susikauti ne tik su tiesioginiais verslo konkurentais, bet ir su partneriais. Karjeros mugės – gera vieta pamatyti ir išgirsti, kaip save pristato kitos įmonės, kokių darbuotojų ir kaip jos ieško, kaip save pozicionuoja panašaus dydžio ir profilio bendrovės.
 

Karjeros puslapio ir paskyrų socialiniuose tinkluose lankomumas.

Kiekviena komunikacijos priemonė versle gali būti išmatuojama. Kiek įmonės interneto puslapio karjeros skiltis buvo lankoma prieš ir po karjeros mugės – gana realiai atspindi faktus, ar pavyko sudominti potencialius kandidatus ir bent jau padidinti savo, kaip darbdavio, žinomumą. Verslo paskyros „Facebook“, „Linkedin“, „Instagram“ socialiniuose tinkluose taip pat turėtų atspindėti, ar pavyko sudominti ir įtraukti tuos, dėl kurių taip stengtasi.
 

Ir, svarbiausia, prisiminti, jog darbas su susidomėjusiais kandidatais nepasibaigia grįžus atgal į įmonę. Grįžtamasis ryšys: skambučiai, laiškai priminimai ar kvietimai susitikti pokalbiui – visa tai padės pagerinti darbo našumą ir tuo pačiu palengvins potencialių darbuotojų paiešką bei pridės papildomos vertės darbdavio įvaizdžiui.

Jei ši tema jums buvo įdomi, kviečiame į mokymus:

0-guru

Apie autorių

Janina Sabaitė Melnikovienė: 15 metų patirtis komunikacijos, viešųjų ryšių ir marketingo srityse. Koučingo ir personalo valdybos, specialiosios darbdavio įvaizdžio Švedijoje studijos bei praktika. Verslo konsultavimas ir vystymas. Marketingo (LIMA), ryšių su visuomene (LRVS) ir personalo profesionalų (PVPA), socialiai atsakingo verslo (LAVA) asociacijų narė. Sertifikuota „Employer Branding Academy“ absolventė.
Daugiau