Vienas iš dažniausių per mokymus užduodamų klausimų: kuriuo dienos metu publikuoti Facebook žinutes?

Į šį klausimą yra du atsakymai:

Duomenys

Nueikite į savo Facebook puslapį, viršuje paspauskite Insights ir tuomet kairėje pasirinkite Posts. Ten pamatysite maždaug tokį „banginį“:

Čia matome, kurią valandą koks jūsų fanų kiekis yra prisijungęs prie Facebook’o (nebūtinai lankosi Jūsų puslapyje, bet jis gali iškart pamatyti Jūsų išpublikuotą žinutę).


Šitą grafiką nagrinėkite taip:
  • > Kada keliasi mano sekėjai? Šis laikas skirtinguose puslapiuose dažniausiai svyruoja tarp 8am ir 10am. Ankstesniu laiku publikuoti žinučių nereikėtų, nes jas pamatys mažai kas.
  • > Ar mano sekėjai Facebook’e sėdi darbo metu? Ar vakarinis aktyvumas yra ryškiai didesnis? Šitą klausimą atsakys, ar labai didelė „kupra“ yra vakarinėjs grafiko dalyje, maždaug tarp 6pm ir 11pm. Kartais ji būna tokio pat aukščio, kaip ir dienos laiko – reiškia Jūsų bendruomenė darbo metu soc. tinklais naudojasi daug. Jei kupra didelė, reiškia biure būna susikaupę, o vakare atsiima už visą dieną.
  • > Kada jie eina miegoti? Skirtingos bendruomenės minga skirtingu laiku. Grafikas dažniausiai stačiai pradeda kristi tarp 10pm ir vidurnakčio. Po šio laiko, pagal Jūsų puslapio grafiką, žinučių publikuoti nebereikėtų.

Dar sau atsakykite į tokius klausimus:
  • > Ar mano žinutė yra tinkama publikuoti darbo metu? Jei Jūsų produktas yra B2B, tai žinoma, palankiausias laikas yra tada, kai žmonės tuo ir yra užsiėmę, nepriklausomai nuo to, kiek stipriai soc. tinkluose jie būna įsitraukę.
  • > Ar svarbu žinutės santykis su maistu? Paskutinę valandą prieš pietus visi jau alkani. Apie darbus greičiausiai kalbėti norisi mažiau, bet galime prablaškyti linksmesniu, neįpareigojančiu turiniu. Tas pats galioja ir darbo pabaigoje.
  • > Ar mano tikslinė grupė – kokio nors amžiaus vaikų tėveliai? Kada jų mažyliai eina miegoti? Galbūt turinį verčiau publikuoti po migdymo laiko, kai pavyksta skirti laiko sau?
  • > Ar yra kitų svarbių momentų dienos eigoje, prie kurių būtų verta prisirišti? Kada jie nutinka mano bendruomenei?


Žinios apie vartotojų įpročius

Duomenys apie vartotojų prisijungimus, žinoma, yra svarbus kriterijus. Bet dar svarbesnis – kuris paros laikas Jūsų fanams yra patogiausias pasikalbėti apie Jūsų paslaugą. Štai, EduMint mokymų žinutes aš stengiuosi publikuoti darbo dienos metu, nes žinau, kad dauguma registracijų vyksta tuomet – tada žmonės mąsto apie su verslu susijusius mokymus. Tuo tarpu tinklaraščio įrašą kartais galiu išpublikuoti ir vakare – gal koks rinkodara nuoširdžiai besidomintis žmogus darbe neturi laiko kada skaityti, tačiau vakare domisi įvairiais šaltiniais.


Šie du būdai – duomenys ir empatija Jūsų pirkėjui – turėtų padėti atsakyti į klausimą, kada kelti žinutes. Beje, duomenis apie vartotojų elgseną imkite ne tik iš Facebook, bet ir savo svetainės lankomumo statistikos. O tada belieka patvirtinti savo prielaidą testuojant įvairius publikavimo laikus ir stebinti jų organinį pasiekiamumą ir įsitraukimą.


Apie autorių

Domantas Širvinskas – EduMint bendraįkūrėjas ir agentūros Social Mint vadovas, su komunikacija internete dirbantis virš aštuonerių metų, Facebook rinkodaros mokantis daugiau nei metus. Analitinių sugebėjimų įgavo taikomosios fizikos studijose, o įkvėpimų semiasi keliaudamas po Aziją ir Pietų Ameriką. Dirbo su tokiais prekės ženklais kaip Pieno Žvaigždės, Skrendu.lt, Nescafe Dolce Gusto, MTV Baltics.
Daugiau