Facebook reklamos įrankis turi tris skirtingus auditorijų kūrimo būdus:
Saved Audience – būdas, kuomet auditorijos parametrus (amžių, lokaciją, pomėgius, kitas savybes) nusakome mes. Kartais šis metodas nėra tikslus, nes rinkodaristas arba turės klaidingą informaciją apie savo vartotojus, arba Facebook’as neturės galimybės kokybiškai atrinkti pageidaujamų žmonių (pvz. jam bus sunku surasti vartotojus, kurie šiuo momentu iešo būsto pirkimui, turi X amžiaus vaikų arba yra aukštų pajamų).
Custom Audience – tai automatiškai sudaromos auditorijos iš žmonių, kurie parodė susidomėjimą mūsų prekės ženklu. Tokiu būdu galime reklamą rodyti tik tiems, kurie lankėsi mūsų interneto svetainėje (prireiks Facebook Pixel), buvo įsitraukę (like’ino, komentavo, dalinosi) į mūsų publikuotą turinį, žiūrėjo video, dalyvavo renginyje ir pan. Šias auditorijas dažnai vadiname šiltomis, nes tai žmonės, kurie jau mus šiek tiek pažįsta.
Lookalike Audience – tai irgi automatiškai sukuriama auditorija, šįkart iš žmonių, kurie mūsų dar nepažįsta, tačiau yra panašūs į kitą, jau egzistuojančią mums naudingą Custom auditoriją. Taigi, jei apie savo potencialius pirkėjus duomenų neturime, tačiau turime bent kelių šimtų mūsų paslaugą pirkusių žmonių sąrašą (arba įsitraukusių į turinį, arba besilankiusių svetainėje, arba dalyvavusių renginyje ir t.t.), Facebook’as juos išanalizuos, suras bendras savybes (pasitelkdamas gerokai daugiau parametrų, nei amžius, lokacija ir pomėgiai) ir pagal jas sukurs naują, didelę auditoriją, kuri vadinsis Lookalike.


Trumpa instrukcija, kaip patiems sukurti Lookalike auditoriją:
1. Išskleiskite pagrindinį Ads Manager meniu ir ten pasirinkite Audiences.


2. Spauskite Create audience > Lookalike Audience

3. Suveskite originaliąją (iš Other Sources skyriaus) auditoriją, į kurią panašią kursite. Tai turi būti sąrašas žmonių, kurie jau parodė susidomėjimą jūsų prekės ženklu, pavyzdžiui jūsų puslapio fanai (iš sąrašo pasirinkite puslapio pavadinimą) arba, jei esate anksčiau sukūrę, jau egzistuojanti Custom auditorija.


4. Pasirinkite iš kurios šalies bus surenkami nauji žmonės (deja, Lietuvos miestų rinktis negalime). Galite įvesti daugiau nei vieną valstybę.


5. Pasirinkite, kokio dydžio bus naujoji auditorija. Viršuje rodomas auditorijos dydis tūkstančiais. Apačioje esantys skaičiai nuo 1 iki 10 – kiek procentų nuo visų tos šalies aktyvių Facebook vartotojų bus įtraukta į auditoriją. Taigi 3% Lietuvos FB vartotojų bus gerokai mažiau, nei 3% Prancūzijos auditorija.
6. Pavadinimo kurti nereikia – jis bus sukurtas už jus, panaudojant originalios auditorijos pavadinimą, šalį ir dydį. Spauskite Create Audience.

Duokite šiek tiek laiko Facebook’ui sugeneruoti šią auditoriją (matysite statusą Populating). Po kelių valandų galėsite naudoti šią auditoriją reklamai!

Apie autorių

Domantas Širvinskas – EduMint bendraįkūrėjas ir agentūros Social Mint vadovas, su komunikacija internete dirbantis virš aštuonerių metų, Facebook rinkodaros mokantis daugiau nei metus. Analitinių sugebėjimų įgavo taikomosios fizikos studijose, o įkvėpimų semiasi keliaudamas po Aziją ir Pietų Ameriką. Dirbo su tokiais prekės ženklais kaip Pieno Žvaigždės, Skrendu.lt, Nescafe Dolce Gusto, MTV Baltics.
Daugiau