Socialiniuose tinkluose labai svarbu, kuo iliustruojame savo įrašus. Tačiau ką daryti, kai savos nuotraukos išseko arba visos jau seniai panaudotos (ir net po kelis kartus)? Tai puikiai žino visi socialinių tinklų administratoriai. Kaip ir tai, kad kliento paraginimas „Pasidarykime fotosesiją“ ne visuomet suveikia iš karto.

Puiki išeitis iš tokios padėties – nemokami fotobankai. Žinoma, visiems girdėtas terminas stock‘inės nuotraukos kai kuriuos priverčia susilaikyti dėl tokiose galerijose gausių stereotipinių, šabloniškų ir dirbtinių situacijų vaizdavimo. Tačiau, nepaisant tokių vaizdų, nemokamose galerijose nemažai ir kokybiško turinio, kurį lengvai pritaikysite savo komunikacijoje.

Štai mūsų mėgiamos galerijos:

  •       stocksnap.io – šioje galerijoje galite rasti tikrai įdomių kadrų, be to, labai patogu, jei tiksliai nežinote, ko ieškoti, nes galerijoje galite rasti kategorijas (maistas, mada, namai kt.) bei yra mygtukas Trending, kur galite matyti, kokias nuotraukas daugiausia renkasi kiti žmonės. Galerija nuolat atnaujinama, tad jei kažko nerasite šiandien, gali būti, kad pamatysite rytoj.
  •       kaboompics.comInstagram’o verta galerija. Puiku, kad čia prieinamos ne tik atskiros fotografijos, bet ir fotosesijos, tad galite pasirinkti net keletą panašių nuotraukų ir taip išlaikyti savo turinio vientisumą. Taip pat paiešką galite filtruoti pagal kategorijas, spalvas, nuotraukos formatą (horizontali ar vertikali).
  •       foodiesfeed.com – tikras džiaugsmas akims maisto mylėtojams. Čia rasite puikių kadrų ieškantiems patrauklių maisto ir gėrimų nuotraukų: nuo kavos iki vaisių ar daržovių.  
  •       fancycrave.com – puikus šaltinis kelionių kadrų medžiotojams, nes šioje galerijoje gausu kelionių nuotraukų iš visų pasaulio kampelių.
  •       lifeofpix.com – nors gerokai mažensė pasiūla, tačiau čia galite rasti prieigą ir prie video turinio.
  •       unsplash.com – neabejotinai viena plačiausių galerijų, kurioje rasite beveik viską. Joje svarbu naudoti tinkamus raktažodžius, rekomenduojama vengti žodžių junginių. Taip pat nuotraukų paiešką galite vykdyti pasirinkę kategorijas. 

Kad rastumėte jūsų turinį atitinkančią nuotrauką, galite laikytis keleto pagrindinių principų:

Tinkami raktažodžiai. Kuo tikslesnį žodį ar žodžių junginį įvestie į paieškos laukelį, tuo didesnis šansas rasti tai, ko jums reikia. Neapsiribokite pirmaisiais radybų puslapiais, o dar geriau jei naudositės paieškos filtrais, padedančiais ne tik atsijoti daugelį netinkamų variantų, bet ir leidžia, pavyzdžiui, pasirinkti norimą formatą ar spalvinę gamą. Taip pat būkite kūrybiški – pirmas į galvą šovęs raktažodis gali duoti per daug tiesmuką iliustraciją. Nuotraukos žinutę gali iliustruoti nebūtinai tiesiogiai atkartodamas teksto turinį, bet per asociacijas, kūrybiškai – vartotojams tai patinka.

Turinys ir kompozicija. Naudojami vaizdai turi atitikti žinutės turinį. Tad jei pasakojate apie rankų darbo muilą, greičiausiai netiks romantiška nuotrauka su vaizdu į jūrą ar kalnus. Tokiu atveju ieškokite aiškios asociacijos, pakuotės ar produkto fragmento. Taip pat svarbu atkreipti dėmesį į nuotraukos kompoziciją, elementų išdėstymą, jų hierarchiją.

Spalvos. Vizualiniame turinyje, kaip ir tekstiniame, taip pat labai svarbus nuoseklumas. Todėl savo vaizduose naudodami tam tikrą koloritą, stenkitės rasti spalvomis derančias nuotraukas, kurios žymiai neišsiskirtų iš vientiso turinio (tam puikiai gali padėti anksčiau minėti paieškos filtrai ar spalvų derinimo įrankiai, pvz.: coolors.co).  

Žmonės. Remiantis įvairiais tyrimais, žmonės daug labiau atkreipia dėmesį į kitus žmones nei į objektus. Tad stenkitės ieškoti nuotraukos, kuriose įdomiai nufotografuota asmenybė, kuri pati savaime pasakoja istoriją: šoka, siekia, džiūgauja ar bando pasprukti.

Tikroviškumas. Viena didžiausių nemokamų galerijų problemų – nenatūralios, suvaidintos nuotraukos (ypač kai jose matomas žmogus). Stock’inių nuotraukų fotografai per fotosesiją prigamina dešimtis ar net šimtus nuotraukų ir yra mažai šansų, kad visos jos pavyks meniškos ar bent įdomios kompozicijos. Todėl investuokite laiko ieškodami natūraliai ir tikroviškai atrodančios nuotraukos, nepatingėkite patikrinti kelių skirtingų galerijų.

Tuščios erdvės maketavimui. Jei planuojate ant paveikslėlio maketuoti tekstą, logotipą, produktą ar kitus objektus, iškart apie tai galvokite ieškodami nuotraukos – rinkitės su didesniu tuščiu plotu, ant kurio papildomi objektai matysis ryškiai. Tai gali būti didelis žydro dangaus plotas, balta siena ar bet koks išplaukęs fonas.

Apie autorių

Domantas Širvinskas – EduMint bendraįkūrėjas ir agentūros Social Mint vadovas, su komunikacija internete dirbantis virš aštuonerių metų, Facebook rinkodaros mokantis daugiau nei metus. Analitinių sugebėjimų įgavo taikomosios fizikos studijose, o įkvėpimų semiasi keliaudamas po Aziją ir Pietų Ameriką. Dirbo su tokiais prekės ženklais kaip Pieno Žvaigždės, Skrendu.lt, Nescafe Dolce Gusto, MTV Baltics. Daugiau