7 patarimai sėkmingiems Instagram Reels’ams

Instagram Reels – video formatas, skirtas žiūrėti mobiliuose įrenginiuose. Taigi jis vertikalus, trumpas ir labai įtraukiantis. Niekam ne paslaptis, kad tai atsakas į paskutiniais metais neįtikėtinos sėkmės pasiekusį TikTok’ą. Instagram’as jaučia didelę konkurenciją, todėl visus skatina kurti šį video turinį ir kiekvieną Reel’ą nemokamai išskleidžia gerokai didesnėms auditorijoms, nei statinius paveikslėlius arba Stories (įprastai Reels parodomi 5-10 kartų didesnei auditorijai).

Reels yra ne tik Instagram, bet ir Facebook formatas. Nors čia jo kiek mažiau, tačiau ir senojo socialinio tinklo vadovas sako: „We want Reels to be successful in Facebook“. Apie tai rašėme paskutiniame savo blog įraše. Taigi, jei norite būti sėkmingi Instagram’e arba Facebook’e, turite išmokti kurti Reels.

Norime pasidalinti 7 patarimais, kurie padės sukurti kokybiškus pirmuosius Reel’us:

1. Kurdami planą ieškokite įkvėpimų

Kaip ir kiekvienas kūrybinis formatas, Reels turi savo stilių, madas, inovacijas. Prieš kurdami pirmuosius video, atlikite rimtą tyrimą: išsirinkite, kokią žinutę norite pasakyti, kokiu būdu ją perduosite, kaip atrodysite, kokią muziką naudosite, kaip atrodys montažas. Kiekvienam iš šių aspektų suraskite bent po kelis video, kuriuose jis gerai išspręstas. Turėkite pavyzdių scenarijui, montažui, iliustracijų naudojimui, aprangai ir t.t. Kopijuodami atskirus elementus, sukursite savo autentišką turinį, tuo pačiu pasisėmę įkvėpimo iš labiau patyrusių.

Jei reklamuosite kavinę ar grožio saloną, nukopijuokite kiekvieną Mario siūlomą kadrą. Pamatysite, kokį efektingą klipą sukursite:

2. Vertė – svarbiausia

Jei norite reklamuoti savo verslą ar produktą, negalite tiesiog jo girti – tai bus priimta kaip reklama. Produktas gali būti matomas, tačiau jis turi būti kontekste, pateiktas išskirtinai estetiškai, o galbūt rodomas jo gamybos būdas. Dar geriau, jei klipe auditoriją edukuosite: papasakosite apie naudojamas medžiagas, metodo išskirtinumus, atsakysite į dažniausiai klientams kylančius klausimus.

3. Laikykitės struktūros

Daugybę Reel’ų kuriantys socialinių tinklų profesionalai naudojasi tokia taisykle: kabliukas + dėstymas + kvietimas veikti. Kabliukas turi patraukti dėmesį pirmosiomis sekundėmis ir priverti žiūrėti toliau: tai gali būti kažkas juokingo, netikėto ar vertingo. Galima pasidalinti negirdėta statistika arba prižadėti „Noriu pasidalinti tuo, ką [įprašykite profesiją] specialistai nuo jūsų slepia“. Dėstymo metu turėtumėte kurti vertę, o tik pabaigoje skatiname veikti – spausti nuorodą, pasinaudoti nuolaida, išbandyti produktą ar pan.

Tik pažiūrėkite: čia video pradedamas snowboardinimo vaizdais (taikoma į tikslinę auditoriją) ir klausimu „Ar neskauda nugaros?“, tada suteikiama vertė parodant pratimus ir gale kviečiama išsisaugoti bei užsiprenumeruoti kanalą. Viskas pagal vadovėlį.

4. Pradėkite paprastai

Reels turi skirtingo sudėtingumo video montavimo įrankius – nuo primityvių ir automatizuotų iki išsamaus rankinio montažo. Pradėkite nuo lengvesniųjų tam, kad neapsikrautumėte ir nenumestumėte kūrinio tik įpusėję. Štai kelios idėjos:
> Išsirinkite savo Stories Highlight’ą ir paverskite jį Reel’u. Paspauskite ir palaikykite ant Highlights apskritimo. Atsirausiame meniu pasirinkite Convert to Reel.
> Įjunkite Reels kūrimo režimą ir ekrano apačioje suraskite Templates. Galėsite pasirinkti vieną iš patikusių – dainą su prie jos priderintu viedo montažu. Tereikės pasirinkti kelis ar keliolika trumpų video iš savo telefono (tinka ir foto, bet ne taip efektinga) ir jie bus iškart priderinti prie muzikos.
> Templates / Šablonus galite naudoti ir iš bet kokio kito klipo. Jei žiūrint Reel’ą patiks jo montažas ir apačioje matysite mygtuką Use Template, drąsiai spauskite ir kurkite savo šedevrą.

Čia – dar viena paprasta instrukcija kaip sukurti puikų klipą, turint vien nuotraukas. Viskas padaroma tik Reels programėlėje:

5. Išdrįskite filmuoti save

Reels puikiai tinka rodant produktus, darbo aplinką ar kitus objektus. Tačiau daugiausiai įsitraukimo susilauksite parodydami savo veidą. Neįpratusiems tai gali būti sunku. Padarykite daug dublių, pradžioje filmuokitės be tikslo publikuoti. Raskite sau tinkamiausią būdą atsiminti tekstą – iškalti mintinai ar atsiminti tik planą. Suraskite sau patinkantį apšvietimą (geriausias – sklindantis pro langą). Ir jokiais būdais nepulkite šokti, dainuoti ar vykdyti kitų Reels/TikTok iššūkių, jei nesate patyręs šokėjas ar dainininkas. Paprasta įrašyta kalba, pasakojimas, patarimas – visiškai puiki pradžia.

Čia – mano pirmieji bandymai išnaudoti šį formatą. Yra keista kalbėti į telefono kamerą, o paskui dar pasidarbuoti ir prie montažo. Tačiau prie visko priprantama ir tik per daug bandymų atidirbamas formatas, kalba, intensyvumas. Viskas, ypač pripratimas prie kameros – tik per darbą.

6. Rodykite draugams

Mes save matome visai kitaip nei kiti mato mus. Sau galime būti negražūs, jaustis keistai girdėdami savo įrašytą balsą. Visada pasitarkite su draugais ir artimaisiais – jie daug objektyviau pasakys, ar video jau yra paruoštas viešinimui. Bet tuo pačiu atsirinkite ir draugus kam rodysite: kai kurie jų gali jaustis nepatogiai išsakydami kritiką. Turinį siųskite tiems, kas įprastai su Jumis būna atviri.

7. Turėkite kantrybės

Reels yra labai turtingas ir kompleksiškas formatas. Kad pasiektumėte gerų rezultatų, reikės daug eksperimentuoti. Turėkite savo kryptį, nuosekliai su ja dirbkite, tačiau leiskite pasireikšti kūrybai. Stebėkite rezultatus ir bandykite suprasti, kurie Jūsų pasirinkimai atnešė sėkmę. Tam reikės laiko, bet, patikėkite, jis atsiperka. Ypač, jei savo ateitį siejate su socialinių tinklų marketingu, video gamyba yra neabejotinai esminė kompetencija šiai profesijai.

Jei norite išmokti kurti Reels greičiau ir su mažiau klaidų, kviečiame į mokymus. Giedrė Kaltauskė, savo visą Instagram kanalą dedikavusi edukacijai apie Reels filmavimą ir montavimą, parengė išsamią 8 valandų programą, kurios pabaigoje ne tik išmoksite daugybę svarbių temų, bet ir nufilmuosite bei sumontuosite pirmąjį savo Instagram Reels’ą. Kviečiame registruotis.