Svarbūs Facebook algoritmo pokyčiai: dar arčiau TikTok’o. Ką daryti marketingistui?

Instagram’as jau seniai bando pavyti TikTok’ą vis atkartodamas jo funkcijas. Nenuostabu, šių tinklų tikslinės auditorijos išties panašios. Facebook’as iki šiol likdavo konservatyviu ir naujoves priimdavo sunkiai – čia gi renkasi plačiausia ir amžiumi įvairiausia auditorija. Stabilumas – gerai ir vartotojams, ir marketingistams. Tačiau pokyčių vėjas jau artėja ir prie didžiojo socialinio tinklo.

Vienas Facebook App vadovų Tom Alison neseniai pasidalino (sakoma, kad jo užrašai buvo nutekinti) apie gan svarbius pokyčius. Taikysimės ir mes – vartotojai bei marketingo specialistai.

Planuojami pokyčiai:

1. Daugiau turinio ne iš sekamų šaltinių

Iki šiol beveik visas Facebook sienos turinys ateidavo iš tų puslapių ir asmenų, su kuriais esame susijungę, o nesekamo turinio gaudavome iš „explore“ skyriaus arba draugų pasidalinimų. Dabar artėsime prie TikTok ir savo sraute matysime gerokai daugiau iš viso pasaulio atrinkto turinio pagal tai, kas, Facebook manymu, mums patiks. Čia laukia didelis darbas dirbtiniam intelektui, kuris, tikėkimės, kiekvienam mūsų suras tinkamą balansą tarp sensacingo ar pramoginio turinio ir to, kuris mus įkvepia, edukuoja, nuramina.

Ką tai reiškia marketingo specialistams?
> Bus dar svarbiau koncentruotis į vertę kuriantį – edukuojantį arba pramoginį – turinį. Ir dar svarbiau pabėgti nuo komercinio, save giriančio. Nes pastarasis dar labiau pasislėps tarp to, kuris žmonėms išties įdomus. Atminkite: geriau mažiau vienetų su pastangomis, nei kasdien po įrašą „nes reikia“.
> Sekėjų skaičius pasidaro dar mažiau svarbus. Nuo jo netrukus dar mažiau priklausys kiek žmonių pamatys mūsų turinį, nes tų followerių srautas bus užpildytas viso pasaulio, o ne sekamų paskyrų įrašais. Nebesivaikykime šio skaičiaus.

2. Facebook prioritetas #1: „make Reels successful“

Reels’ai taps svarbia Facebook, ne tik Instagram dalimi. Reiškia Facebook’as visiškai tiki trumpų vertikalių video ateitimi ir supranta, kad juos nori žiūrėti ne tik jaunimas, bet paties įvairiausio amžiaus žmonės. Creator Studio netrukus turės Reels’ams skirtą video montavimo įrankį, kuris siūlys apkarpyti, sujungti ir muzika pagyvinti anksčiau įkeltus video klipus. Ir apskritai, jei norime būti sėkmingi Facebook’e, turėsime kurti Reelsus. Taip pasakė Facebook vadovas.

Ką tai reiškia marketingo specialistams?
> Būtina mokytis kurti video turinį. Nesvarbu, ar tai darysite savarankiškai, ar surasite partnerius, kurie tai padarys už jus, bet ruoštis privalu. Ir turbūt didžiausias pokytis, kuris mums reikalingas – įsisavinti, kad TikTok/Reels nėra tik apie šokančius paauglius ir kelionių vaizdelius. Tai ir ekspertų žinių dalinimasis, ir įmonės užkulisiai, ir produktų apžvalgos ir daugybė kitų temų, kurias laisvai gali išnaudoti kiekviena organizacija.

3. Turinio dalinimasis privačiomis žinutėmis

Facebook suprato, kad žmonės turinį mėgsta nusiųsti draugams, o ne dėti ant savo viešos sienos. Todėl dalinimasis į Messengerį taps svarbiu, stipriai skatinamu įsitraukimo būdu.

Ką tai reiškia marketingo specialistams?
Šis pokytis mums greičiausiai neatneš esminių pokyčių: vis tiek turime kurti įdomų, įtraukiantį, vertingą turinį. Nebent pakeisime CTA ir rašysime ne „dalinkis su draugais“, o nusiųsk „draugams“.

Noriu pakviesti dviems veiksmams:

1. Atsisiųskit TikTok’ą, jei dar jo neturite. Patreniruokite algoritmą apie tai, kas jums įdomu: skaitmeninis marketingas, šunų dresūra, crypto, sveiki receptai, elektromobilių įkrovimo infrastruktūra ar NT pardavimo strategijos – rasite visko. Ir praleiskite ten laiko sau keldami klausimą „kaip panašų turinį galiu padaryti ir aš?“. Pamatysite, kad dauguma video nėra sudėtingi, tereikia įsidrąsinti į save ar kolegas nukreipti kamerą. Bet kuriuo atveju, kad suprastumėte apie Facebook ateitį, turite praleisti laiko TikTok’e.
2. Mokykitės kurti video. Pradėkite nuo to, kad vietoje įprasto fotografavimo, padarytumėte 5-15s video. Galbūt tai jau bus neblogas Story. O gal sumontuosite klipą (puiki programėlė InShot) ir iš kelių dalių. Tai yra būtinas įgūdis dirbantiems su social media. Nesvarbu, prižiūrite e-shop’o ar ministerijos kanalą.

Susipažinkite su originaliuoju straipsniu, kuriame rasite ir nutekintą dokumentą.

Vasara – puikus laikas susipažinti su naujovėmis, kad rudenį jas pristatytumėte visai komandai. Linkiu sėkmingų video-eksperimentų!