Dizaineriai vs. klientai: kaip rasti bendrą kalbą?
Internetuose greičiausiai esate matę ne vieną smagų vaizdelį, iliustruojantį klientų ir dizainerių nesutarimus. Nors dizaineriai yra vertinami už lankstumą ir gebėjimą įsiklausyti į kliento poreikius, taip pat labai svarbu ir klientui tinkamai iškomunikuoti užduotį. Nes tik abipusis bendradarbiavimas atves norimo rezultato link, o ne prie dar vieno komiško (gerokai vėliau) konflikto.
Tad kaip tinkamai suformuluoti užduotį dizaineriui? Labai paprasta – jums padės kelios „nerašytos“ taisyklės.
Duokite laiko
Dizainerių darbas dažnai būna vien kūrybinis, bet techninis ir labai imlus laiko resursams. Geras dizaineris viską norės atlikti ne greitai, o kokybiškai. Todėl labai svarbu planuoti savo projektus taip, kad paliktumėte pakankamai laiko ir dizaineriui bei komunikacijai su juo. Suformulavę užduotį, nesitikėkite rezultato jau rytoj (puiku, jei dizaineris šiuo metu laisvas ir turi tokią galimybę, tačiau tai labiau vienkartiniai atvejai nei taisyklė). Gavę pirmuosius eskizus, kuo greičiau pateikite pastabas bei komentarus – taip užtikrinsite sklandžią komunikaciją ir nešvaistysite labai brangaus laiko veltui.
Būkite konkretūs
„Man ši raudona nelabai, kažkaip keistai atrodo“ arba „Gal galimą šitą paveiksliuką pasukti truputį į dešiniau ir va taip pasukti“ – tai blogi komunikavimo su dizaineriu pavyzdžiai. Jei pateiksite tokius komentarus, greičiausiai gausite kažką, kas tikrai neatrodys mažiau keista.
Jei jums nepatinka spalvos, šriftas ar kokios kitos subtilybės, pateikite pavyzdžių, ką ir kaip įsivaizduojate galutiniame rezultate. Pateikti pavyzdžiai labai pagelbės siekiant geriausio rezultato. Ne, jums tikrai nereikia pradėti nusimanyti dizaino lauke, tačiau kuo vietoj to, kad pasakytumėte, jog vizualas jums atrodo keistai, galite perfrazuoti, sukonkretinant tam tikrus elementus (netinkamai parinktą spalvų paletę, perkrautą foną ar net tarpus tarp eilučių).
Kalbėkite apie patobulinimus, ne apie klaidas
Žmonės, dirbantys dizaino srityje dažnai būna įpratę prie vienokios ar kitokios kritikos (juk beveik neįmanoma viską padaryti tobulai iš pirmo karto). Tačiau jei abejosite dizainerio sugebėjimais, būsite nemandagūs ar aršūs kritikuodami, dizaineris gali jums atsakyti tuo pačiu.
Tad kad ir kaip būsite nusivylę pirmaisiais rezultatais, pasistenkite išlaikyti taktą ir diskretiškumą. Taip pasirodysite ne tik profesionalūs, bet ir nesugadinsite santykių viso projekto metu. Kritikuodami tam tikrus aspektus, nevertinkite dizainerio klaidų, bet apibrėžkite, ko tikitės ir pageidaujate.
Išklausykite dizainerio pasiūlymus
Nesitikėkite, kad dizaineris darys viską aklai taip, kaip pasakote. Jis yra savo srities specialistas, tad jūsų pasiūlymus visada pirmiausia apsvarstys, o ne puls daryti. Tačiau visuomet galite prašyti pagrįsti, kodėl priimtas vienoks ar kitoks dizaino sprendimas. Taip sužinosite ne tik kaip mąsto dizaineris, bet ir apie patį procesą bei tam tikrus apribojimus (jei jų yra).
Nebijokite diskutuoti su dizaineriu. Abiems pristačius savo pozicijas, bus daug lengviau leistis į derybas tarp to, ko norite ir to, kas yra įmanoma ir vizualiai patrauklu.
Duokite laisvės
Neapribokite dizainerio griežtomis taisyklėmis (nemaišyti su konkretumu), nes taip galite užkirsti kelią gimti išties netikėtam ir vizualiai puikiam sprendimui. Jei labai griežtai apibrėšite užduotį ir taip pat griežtai komentuosite pirmuosius bandymus, galutinis rezultatas gali atrodyti lyg žymėjus „ką privaloma padaryti“ checklist’ą.
Būkite lankstūs, žinokite, kas svarbu jūsų produktui ar paslaugai ir kas ne. Tuomet dizaineris galės naudotis savo įgūdžiais kuriant ir tobulinant jūsų viziją.