8 socialinių tinklų tendencijos 2018-iesiems

Sveiki atvykę į 2018-uosius – laiką, kai socialiniai tinklai taps taip paplitę, kad turėsime kurti naujas taisykles, apribojimus ir bausmes. Iš vienos pusės tai erzins, nes nebeturėsime tiek laisvės, prie kurios esame pripratę. Iš kitos – pagaliau mažinsime nekokybiško turinio, privatumo pažeidimų ir melagingų žinių kiekį. Bet svarbiausia – čia vis daugiau žmonių praleis vis daugiau laiko. Taigi mūsų darbas bus juos pasiekti būtent Facebook’e, Instagram’e ir LinkedIn’e.
Dalinuosi savo įžvalgomis:

1. Instagram Stories – karščiausia turinio forma.

Nors ir sukurta būti spontaniška ir nerūpestinga, ji, gaudama didelius peržiūrų kiekius, patapo labai mėgiama įvaizdžiu besirūpinančių prekės ženklų bei daugybės menininkų. Tik pažiūrėkite į Mercedes Benz ar AirBnb! Instagram nesustoja pristatinėdamas naujus filtrus, lenses, stickers, kameros efektus ir daugybę kitų funkcijų. O vartotojai linksminasi kurdami naujus estetikos standartus. Paskutinis puikus papildymas – highlights, leidžiantis istorijų rinkinius išsaugoti ir rodyti ilgesnį laiką, nei įprastinės 24 val.

Patarimas: net jei artimiausiu metu neketinate Instagram Stories naudoti savo prekės ženklui, sekite ir stebėkite istorijas iš kitų mėgiamų kūrėjų ir, kai įsidrąsinsite, kurkite jas savo asmeninėje paskyroje. Tai puiki asmeninė storytelling’o treniruotė, kuri bus naudinga ir kuriant įprastinius sienos įrašus.

2. Facebook reklama ir toliau brangs.

Tai reiškia du dalykus: didesnes investicijas ir efektyvesnį jų išnaudojimą. Mūsų mokymuose vis dar matome, kad daug žmonių spaudžia Boost mygtuką ir, tepasirinkę Lietuvos regioną ir galbūt amžių, tikisi rezultatų. Žinoma, nusivilia. Facebook turi labai galingą ir sudėtingą reklamos mechanizmą – juo naudotis reikia išmokti. O išmokus, rezultatai už tas pačias išlaidas padidės kartais. Vien ko vertos pakartotinės (retargeting) reklamos!

Patarimas: domėkitės įvairiais auditorijų formavimo būdais ir reklamos strategijomis, būtinai į svetainę įsidiekite Facebook Pixel. Žinoma, kviečiame į mūsų mokymus (Facebook reklamą mokome ABC ir PRO lygiais), tačiau, jei turite laiko, galite domėtis ir savarankiškai – internetas pilnas straipsnių ir puikių video įrašų.

3. Facebook toliau kovos su melagingomis naujienomis ir įkyriu turiniu.

Vis daugės suvaržymų, kaip kad konkursai, skatinimas balsuoti, ar galimybė keisti nuorodos paveikslėlį. Prie šių taisyklių tenka taikytis – svarbiausia jas sekti ir prisitaikyti.

Patarimas: užsiprenumeruokite šaltinius, kurie operatyviai praneša apie pakeitimus: Facebook Newsroom, AdWeek SocialPro, Social Media Examiner ir, žinoma, EduMint tinklaraštį :)

4. LinkedIn’e daugės aktyvių vadovų.

Tai ne tik asmeninė, bet ir prekės ženklo komunikacija. Priešingai nuo Facebook’o, LinkedIn’e organinis pasiekiamumas yra puikus, todėl dalindamiesi asmeninėmis įžvalgomis ir istorijomis, pasieksite puikių rezultatų.

Patarimas: išbandykite vieną efektyviausiai veikiantį įrašo tipą „hero stories“: trumpai aprašykite problemą ir jos sprendimo būdą. Aiškiai pabrėžkite, ką išmokote iš šios istorijos. Ir atminkite, kad šiame tinkle rezultatai ateina lėčiau – žmonės jūsų turinį skaitys 1–2 savaites.

5. Snapchat arba mirs, arba sužydės naujomis spalvomis ir persikels į kompiuterius.

Snapchat rinkai pasiūlė puikią inovaciją – Stories, tačiau dabar ją įsidiegė visi, kas netingi: nuo Instagram iki WhatsApp. Snapchat turi pasiūlyti naują inovaciją savo dinamiškai jaunimo rinkai ir taip pat suteikti galimybę naudotis kompiuteriu. Arba mirti, kaip tai padarė Vine.

6. LinkedIn reklama įgaus pagreitį.

Kaip ir žadėjo Microsoft, įsigijusi LinkedIn’ą, didins reklamos galimybes ir mažins kainas. Pastarosios vis dar gerokai per aukštos paprastam kasdieniam naudojimui, bet atlikti pirmuosius bandymus ir susipažinti su platforma tikrai verta. „Sekdami pulsą“ daug greičiau prisitaikysite prie pokyčių.

Patarias: išbandykite reklamą su mažu biudžetu – tik tam, kad susipažintumėte su vartotojo sąsaja ir nustatymais. Taip pat, būkite atidūs – naujiems, dar reklamos neleidusiems vartotojams, kartais atsiunčiamas pasiūlymas, kuris dovanoja 50€ reklamos kuponus. Jei jo nepraleisite, LinkedIn reklamą išbandysite visai nemokamai.

7. Mobile first.

Jokių horizontalių video. Telefonuose normaliai atrodantys Facebook cover pictures. Ir telefone puikiai veikiančios bei greitai užsikraunančios svetainės. Jei pastarųjų nesilaikysite, ir Facebook, ir Google jus baus ir sumažins žinučių / paieškų pozicijas.

Patarimas: patikrinkite savo svetainės spartą ir draugiškumą telefonams šiuo Google įrankiu.

8. Klientų aptarnavimas per socialinius tinklus.

Messenger Bots ir toliau liks nišiniu, dažniau modernumą simbolizuojančiu įrankiu, tačiau vartotojai vis labiau įpras, kad į jų klausimus ir skundus greičiausiai atsakysite per Facebook privačias žinutes ir tai padarysite taip pat profesionaliai, kaip ir el. paštu, tačiau su telefono skambučio operatyvumu.

Patarimas: jei dirbate didelėje įmonėje, Facebook puslapio privačių žinučių administravimą perleiskite klientų aptarnavimo skyriui, o ne rinkodaros žmogui / agentūrai, kurie administruoja puslapį.

Iš pirmo žvilgsnio atrodo, kad nieko labai naujo. Tačiau pasivyti šias tendencijas su kokybe reikės investicijų ir vidinių įmonės pertvarkų. Teks perskirstyti biudžetus, suteikti administravimo teises naujiems asmenims ir dar labiau stengtis kuriant kokybišką turinį bei jį efektyviai reklamuojant.

Būkite priekyje 2018-aisiais!